-Disebalik...Lens@ Kehidupan-

" -Pelbagai Kisah Mampu Diungkapkan.....-"

Lens@bah_izz

Cuti tetap cuti.....Aper nak buat ?

Published by ab@h_Izz under , on Friday, January 14, 2011
.
Kat sini ari ni dah start cuti. Negeri lain esoklah kan start cuti..2 hari jer. Betul, walaupun cuma 2 hari..cuti tetap cuti, tak kisahlah cuti tu untuk ape , yang penting pengisiannya. 

Ada orang  suka akan hari cuti, sebab dia boleh bekerja dengan dibayar gaji lebih...
Ada pulak orang yang cutinya dihabiskan dengan berehat secukup-cukupnya....yakni tidur yang panjang.
Ada pulak yang tak suka berehat, memenatkan badan pula dengan aktiviti-aktiviti lain..cth. berkebun, mengemas ..etc
Ada juga  pengisian cuti itu ikut keadaan ,ikut musim, ikut berapa panjang cuti itu...baru plan yang seterusnya...
                              ....Dan ada juga orang, cuti tak cuti sama sahaja......

 "kat sini kalau dah tau nak gi mana...gi pantailah jawabnya....anak2 pun suka..berehh"

Plan aku..hari ni Jumaat, tak boleh sangat nak gi mana2..byk tempat yg tutup. jalan-jalan belah malam sambil makan-makan oklah.Cuma esok jelah yg nak keluar mana-mana, habiskan masa dengan family. Banyak lagi tempat-tempat kat KT/Ganu ni tak pergi lagi walaupun dah setahun lebih dok sini. Orang jauh pun dah sampai....ha..ha2, Dak per ,pelan-pelan kayuh.


Share

12 Comments...TQ:

Ieda Al-Habsyi said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 10:53 AM

cuti bawak anak bini jalan le :)

@mel said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 11:02 AM

salam abah....

insyaAllah kalu x de aral melintang bln 4 nih nk g kt area abah tu..or atas skit nk g candat..
abah ade contack tak bot candat yg hrge berbaloi2....
kalu tlg infokan...
actaually ade satu kt marang tu..
tp mane tau abah ade cable lg baik nye hrge...
tolong ye klu x mnyusahkan abah la...
salam...

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 11:15 AM

@Ieda Al-Habsyi

betui2..anak bini kena bawak..hi..hi

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 11:18 AM

@@mel

boleh2..nnt leh tanya mmbers ganu, dulu geng opis ada gi tahun lepas...tak tau brapa byr bot,sbb org sponsor hi..hi2..nnt leh roger

|| NaFiRaa || said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 12:45 PM

kalo cuti kejap.. saya lagi suka rehat kat umah sambil settlekan keje rumah.. kalo cuti panjang baru ade plan jalan2..

LyNn HaMzAh said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 1:04 PM

kalau lynn duk kat ganu memang puas la berjalan...ganu banyak tempat menarik...

nza said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 6:41 PM

trengganu byk pntai...

DiaUmaiNiNaz said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 6:41 PM

jalan2 mmg best lg2 kalau jd budak kecik...hahaha, dah besar kena kuar duit sndiri la...

Hairil Rizal said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 10:58 PM

Kalo nak khatam pantai kat Ganu mmg payoh...panjang tu pantai. Tu tak masuk pulau lagi tuu...

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 1/15/11, 12:11 AM

@LyNn HaMzAh

tula..mmg byk tempat yg menarik..kalau org luar mai cni,tak cukup masa nk gi semua..tapi dah dok kt cni, tak tau nk gi mana lak..ha..ha2

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 1/15/11, 12:21 AM

@Hairil Rizal

sekarang ni baru gi pantai2..pulau nnt..ada rezeki sampaila @redang & perhentian..n kapas, tunggu anak2 besaq gi sekali.

@mel said...[Reply to comment] @ 1/15/11, 1:11 PM

ok abah thanks ek...
pape hal nnti sye keep in touch
(ceh ckp omputih lak.)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ShoutMix chat widget