-Disebalik...Lens@ Kehidupan-

" -Pelbagai Kisah Mampu Diungkapkan.....-"

Lens@bah_izz

Bila 'Orang Lama' Sudah Merajuk......

Published by ab@h_Izz under , , on Thursday, January 13, 2011
.
KUALA LUMPUR - Datuk Misbun Sidek mengeluarkan kenyataan yang paling mengejutkan semalam, beliau sedia membuka rundingan dengan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) berhubung peletakan jawatannya, namun jika pertemuan tersebut gagal menemui penyelesaian, maka beliau akan berundur selama-lamanya daripada badminton.
- Sumber Utusan hari ini.-

Memang agak mengejutkan..., siapa yang tak kenal dengan Misbun, walaupun dia bukan lagi seorang pemain yang akan bermain untuk negara sekarang ,tapi bagi aku sebagai jurulatih , dia juga adalah antara penyumbang kepada elemen kejayaan seseorang pemain itu sendiri. 

Kita pun tak pasti , apakah punca sebenarnya kemelut ini berlaku. Harap-harap ianya tak berpanjangan dan merugikan Negara semestinyalah. Tapi bila dah Misbun merajuk...susahla cam ni, macam kata Misbun dengan nada sebaknya dirumahnya semalam....

"
"Persatuan mahu saya melahirkan juara, tetapi sebagai jurulatih saya memerlukan sokongan. Saya tidak minta yang bukan-bukan tetapi apabila ada benda yang saya minta, itu bukan untuk diri saya,  itu adalah untuk pemain saya....

"Saya tidak mahu ditafsir sebagai seorang yang meminta kerana kepentingan peribadi, saya tiada kepentingan peribadi. Saya hanya mahu jadikan pemain-pemain dari peringkat bawah naik ke peringkat dunia, kami mendaki dari bawah dan ia tidak mudah,'' 

" Apabila saya keluar maka saya mahu keluar dan berehat terus."  "

Betul jugak kut, Ala...Macam orang nak kita buat macam ini,macam itu,tapi ...bila kita mintak ini minta itu untuk nak buat macam ni macam itu pun tak bagi ...Macam mana kan? Ha..haa2

Itulah....kalau budak-budak yang merajuk memang senang untuk dipujuk,bagilah dia 'jajan' hilanglah tu rajuk dia, Tapi kalau orang tua(orang lama) memang sukar kita nak memujuknya. Iyer kut! Share

11 Comments...TQ:

LyNn HaMzAh said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 8:49 AM

moga cepat selesai masalah nie...

p@kcikLie said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 9:08 AM

kalau Abun betul2 merajuk mungkin dia balik Banting kot..bole la slowtalk dgn dia....hahaha.

p/s : nak p ganu jgk nanti

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 9:39 AM

@LyNn HaMzAh

harap2 macam tulah..:)

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 9:44 AM

@p@kcikLie

ha..ha2, betui-betui..,tak pun kena berguru ngan Abun la kat Banting tu..

wahida said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 11:35 AM

mmg susah nak pujuk org lama..dan kita kena hormat pendirian org..

Citarasa Rinduan said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 12:24 PM

ayu rindu nak baca komik anak2 sidek..rasanya dah tak ada dipasaran

PS: abah izz..kita doakan masalah ini dapat penyelesaiannya....amin

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 12:46 PM

@wahida

....Mungkin ada sebab kuat sebab kenapa dia buat cam tu...kalau betul2 terjadi,dua2 kena terima hakikat dan redho...mungkin ada hikmah...

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 12:49 PM

@Citarasa Rinduan

kat tv pun dah takder...dulu,kadang2 tgok gak..

p/s: sama-sama berdoa...:)

|| NaFiRaa || said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 2:15 PM

baru menggelabh semua orang.. harap2 ade lah jalan penyelesaian dan harap sgt datuk misbun jadik jurulatih balik..:)

adrenalina said...[Reply to comment] @ 1/13/11, 3:42 PM

betul tuh...jurulatih lah yg memainkan peranan yg penting utk menaikkan sesebuah pasukan... mgkin dia dah penat sgt kot...

nza said...[Reply to comment] @ 1/14/11, 8:38 AM

2lh, msg2 nk yg trbaik ttp bila bab2 camtu semua buat xkisah...kan dh majuk.....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ShoutMix chat widget