-Disebalik...Lens@ Kehidupan-

" -Pelbagai Kisah Mampu Diungkapkan.....-"

Lens@bah_izz

Tiket Juga Adalah Maruah......

Published by ab@h_Izz under , , on Saturday, December 25, 2010
.
Sayangnya tak dapat balik ke Subang minggu ni, walaupun aku dah pun ambik cuti yang agak panjang selepas Krismas. Hajat di hati sambil gie mah MIL aku, bolehlah aku gi Bukit Jalil...tengok live suasana bola kat stadium Malaysia lawan ngan Indon Ahad ni. Lama dah tak merasa suasana di mana rakyat Malaysia bersama2 memberikan sokongan moral & semangat , dulu asyik kena kutuk jer team Malaysia. 

Ada hal dan program lain yang tak dapat dielakkan...maka tiket yang telah dibeli oleh rakanku disana terpaksa dijual kepada orang lain. Pesan ku...." ko juallah tiket aku kat member2...tapi jangan ko jual kat mamat Indon dahla...."

google pic : Jelessnya aku....hangpa semua leh pi

Mungkin bagi mereka yang inginkan keuntungan atas angin yang cepat, mereka ni akan buat apa saja. Senang senang jer nak jual tiket2 tu kat mamat Indon..beli RM30...jual RM60 pun diaorang beli. Ada lebih 3 juta orang mereka kat sini .Memang betul tak salah...ye ker. Mungkin salah satu cara berniaga gak kan! Tapi......bagi aku aku sokong kenyataan dari Datuk Azzuddin...

" Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad menyifatkan rakyat tempatan yang cuba meraih keuntungan dengan menjual tiket kepada penyokong Indonesia adalah tidak bermoral malah tidak sepatutnya terjadi. Saya harap rakyat Malaysia benar-benar jujur dan jika perbuatan sebegitu dilakukan seolah-olah seperti menjual maruah negara sendiri,”.....sumber utusan hari ini


google pic: Cayalah...Malaysia boleh..


Biarlah stadium bukit jalil nanti dipenuhi warna biru dan kuning...bukannya lautan merah...kalau merah red warriors takper lagi....

Sokong-sokonglah, Renung-renungkan....IC aku warna biru....
Share

11 Comments...TQ:

Asrul "iLham" Sany said...[Reply to comment] @ 12/25/10, 2:59 PM

nice blog...

hope to keep in touch ya...

;-)p

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 12/25/10, 3:37 PM

@Asrul "iLham" Sany

tQ..Ok singgah menyinggah selalu..

cik arnab said...[Reply to comment] @ 12/25/10, 5:35 PM

malam ni bola kan, xsbr..hihi

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 12/25/10, 5:50 PM

@cik arnab

cik arnab..sabar2..tggu mlm esok tau..;)

@mel said...[Reply to comment] @ 12/25/10, 7:30 PM

salam abah...
tolong kn skali untuk sye ek...
maklum la dduk jauh ni byk event terlepas....
insyaAllah nnti da blik msia..
kite gathering sesama....

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 12/25/10, 8:02 PM

@@mel

Salam mie..bisa diatur,..jauh dirantau..hati tetap M'sia punya..:)

Insan Marhaen said...[Reply to comment] @ 12/25/10, 9:17 PM

as salam. singgah tanya khabar je? tak sempat nak lepak dan baca n3 lama lama..

azhar said...[Reply to comment] @ 12/25/10, 11:33 PM

jgn jual maruah negara disbbkan 60 hengget...sokong team Malaysia..tp kat depan tv jerlah hehe..

JR Shoppe said...[Reply to comment] @ 12/26/10, 11:15 AM

Mlm ini mana yg tinggal dekat2 tu jom serbu ramai2 Bt Jalil..tapi achhhh...tiket dah habizzz?

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 12/26/10, 12:18 PM

@JR Shoppe

hebat sambutannya...sehari sblum games tiket dh habiss....tgok colour merah ramai tak mlm ni..???

nza said...[Reply to comment] @ 12/26/10, 3:41 PM

kuning + biru = ceria la tu...
Insyallah moga Msia mampu gengam piala tu.....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ShoutMix chat widget