-Disebalik...Lens@ Kehidupan-

" -Pelbagai Kisah Mampu Diungkapkan.....-"

Lens@bah_izz

Tangan Yang Menghayun Buaian...

Published by ab@h_Izz under , , on Wednesday, February 09, 2011

.

" Ummi...Buai la.........."

Selalu gak mendengar ungkapan ini ;

Tangan Yang Menghayun Buaian...Boleh Menggoncang Dunia. Tentulah ianya dikhususkan untuk insan yang kita sayangi...iaitu Ibu. Menggambarkan betapa besarnya peranan dan tanggungjawab mereka .Tapi bukan sampai buaian ini pun masih mengharapkan ibu kita menghayunkannya. Tunggu dululah yer si Ainin Sofiya.....

Tapi...bila bercakap tentang ibu, terbayang ibuku yang berada di kampung. Untuk tahun ni, belum berkesempatan lagi bertemu , cuma bertanya khabar & kesihatan. Patutkah aku ! 

Jarak dan masa bukanlah alasan rasanya. Kalau nak seribu daya.....Tapi , itu semua perlukan perancangan. . CNY yang lalu ,aku tak ambik cuti tambahan, cuti sekolah seminggu ni, aku belasah semuanya. Ke Parit Buntar sikit...Ke Subang Jaya sikit. Sama-sama dapat saling menziarahi ,sementara ibubapa kita masih ada......

Mungkin ada sinar kebahagian pada mereka, walaupun mereka sebenarnya lebih rindukan cucu-cucunya dari anak-anakya yang dah besaq-besaq ini..hi..hi2.


.
.
. Share

15 Comments...TQ:

NARDtheNERD said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 9:28 AM

walaupun lembut..terselit sejuta ketabahan..

:)

ejai_ej said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 11:21 AM

hurm.. sementara kita ada lagi org tua nih, baik la kita hargai.. sok2 dah takde tatau nak ngadu naseb kat saper kan.. huhuh.. nak balik..nak balik.. huhu... err.. neway.. nice pic bro...

Huszaini said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 1:52 PM

terrer ko amik gambar yer!

LYAfrina said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 2:15 PM

yeppp....
tangan y mampu menggegarkan dunia..
itulah WANITA:-)

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 2:25 PM

@NARDtheNERD

Augerah Ilahi...umpana seorang ibu mampu menjaga ramai anak..tapi belum tentu sebaliknya..

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 2:26 PM

@NARDtheNERD

Augerah Ilahi...umpana seorang ibu mampu menjaga ramai anak..tapi belum tentu sebaliknya..

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 2:30 PM

@ejai_ej

betul2..pun rasa begitu, sementara mereka masih ada..kenalah bali,kalau boleh seberapa kerap kita kena ziarahi
-TQ..beginer lagi.

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 2:30 PM
This comment has been removed by the author.
ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 2:33 PM

@Huszaini

bro..ko nyer geng kembar gathering this week kan\!..gud luck..tak dpt nak join..takder kembar..hi.hi, lagi satu jauhla..

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 2:34 PM

@LYAfrina

Yup..betul2
..kalau lelaki terbalik kut dunia ni..hi..hi

Huszaini said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 3:05 PM

tq! ala.. takde kembar pun boleh join! erm.. takpe2 aku paham...

ko bila turun kl lagi? singgah rumah!

|| NaFiRaa || said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 4:43 PM

tangan yang penuh kasih sayang.. tangan Ibu..:)

transformed housewife said...[Reply to comment] @ 2/9/11, 9:37 PM

sy nak balik kg mcm tak berapa seronok bila mak dah tak de ni. Abah ada lg tapi dah ada "mak" baru. tu yg tak seronok tu.

sahromnasrudin said...[Reply to comment] @ 2/10/11, 8:37 AM

suke tgk pic ini disnap..sgt cantik...

NzA said...[Reply to comment] @ 2/10/11, 10:51 AM

apa nk buat, bukan disengajakan...yg pnting kita sntiasa mendoakan mrk.....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ShoutMix chat widget