-Disebalik...Lens@ Kehidupan-

" -Pelbagai Kisah Mampu Diungkapkan.....-"

Lens@bah_izz

Pahit Akan Manis Akhirnya....

Published by ab@h_Izz under , , , on Wednesday, February 16, 2011
 .
Bila anak-anak demam/batuk/selsema....
Susahnya nak bagi makan ubat kat anak-anak aku ni, tak sedapla, pahitla....semuanya ada. Kalau deman/batuk pergi klinik pun macam tak guna, doktor bagi ubat yang minum, memang akan kena paksalah untuk makannya. Silap-silap tak makan-makan. Baik minta ubat yang selain darinya , itu pun kalau ada. Termasuklah uminya sendiri......sanggup tak makan ubat batuk yang pahit dan minta beli jenama lain yang kurang pahitnya.

Tu yang kena bagi tau sorang-sorang.....Mana ada ubat yang sedap sayang oi!!! Pahit lagi ada le.... tapi yang pahit itulah sebenarnya yang menjadi penawar kannn....macam lagu ukay's  juga  " Pahit Akan Manis Akhirnya .."


Tapi lagu ni liriknya lain macam sikit......bukan pasal ubat tu yang akan manis akhirnya....tapi madu tu yang akan menjadi pahitnya......Antara petikan liriknya;

 "...Wanita manakah
Sanggup berkongsikan kasih
Walau madu bagiku
Tapi hempedu bagimu

Terkadang harus terima
Suratan dariNya
Tidak salah kalau kasih dibahagi
Seadilnya....."

Lama dah tak dengar lagu ukay's ni....sedap pulak dibuatnya....hi..hi2 .


Share

18 Comments...TQ:

Ieda Al-Habsyi said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 10:39 AM

anak ieda kalau nak makan ubat, aduhai..kene pegang kaki tangan dia sampai 4 org hehehhe :)
KUASA SEO MENGGANAS?

NARDtheNERD said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 10:43 AM

nanti suruh anak2 abah jadi saintis.
modified ubat jadi rasa sedapp.
:))

wahida said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 11:00 AM

suka giler lagu2 ukays dulu...saya ada kaset dorang tau...tp sekarang dah hilang!!! huwaaaaa!!!

Hanis Azla said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 11:13 AM

anak2 mmg susah sikit nak makan ubat yg pahit.. suka juga lagu2 ukays tu..

Aida said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 11:23 AM

nasib laa my anis x de masalah kalo bab makan ubat.. kalo mama dia nih ade liat jugak laa kalo makan ubat batuk..kekekeke

LyNn HaMzAh said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 11:37 AM

anak lynn pun pandai memilih ubat tau...kalau dia x nak makan juga ubat biasanya lynn akan campurkan dgn susu...terutama sekali ubat batuk...

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 11:43 AM

@Ieda Al-Habsyi

..lagi dahsyatt, ni baby ke bapak baby ni....hi..hi2

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 11:46 AM

@wahida

evergreen semua lagu2nya..

..suke lagunya n liriknya ker?

ab@h_Izz said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 11:51 AM

@LyNn HaMzAh

dah cuba buat..tapi diorang lagi hebat, akan tau juga...
-membazir lak susu jadinya..

makdara TERdiva said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 12:55 PM

kitorang selalu buat drama swasta bila nak bagi sikecik akim makan ubat..setakat ni modus operandi kitorang success!

Hairil Rizal said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 6:55 PM

Haha..situasi yg sama dimana mana kan?

Saya pulak dah terbiasa makan ubat dari kecik smpaikan dah jadi tak heran bab makan makan ubat ni :)

HonEyBuNNy said...[Reply to comment] @ 2/16/11, 10:02 PM

salam....yg pahit itu la penawar....tapi ila suka kepahitan itu kerna ia tetap akan jadi manis....;-)

DiaUmaiNiNaz said...[Reply to comment] @ 2/17/11, 12:15 AM

aik! lain macam jerk bunyi nya tu abah-Izz...

Tulip said...[Reply to comment] @ 2/17/11, 2:27 AM

kdng2, orag dewasa pun ada yang tak suka mkn ubat kan...walaupuan hanya panadol..

NzA said...[Reply to comment] @ 2/17/11, 7:10 AM

patut la anak2nya susah mkn ubat cuz umminya pn gitu...hi...jgn mare gurau jerrr....

sahromnasrudin said...[Reply to comment] @ 2/17/11, 9:21 AM

wah!!! lagu tue popular sy form 2..mmg cedih kan

Cik Jari said...[Reply to comment] @ 2/18/11, 11:57 PM

madu memang manis...bermadu tak best

Anonymous said...[Reply to comment] @ 7/1/11, 10:34 PM
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ShoutMix chat widget