-Disebalik...Lens@ Kehidupan-

" -Pelbagai Kisah Mampu Diungkapkan.....-"

Lens@bah_izz

Mercun Oh Mercun....

Published by ab@h_Izz under on Monday, August 23, 2010
<
Salam Ramadhan...

Seperti Biasa...tak habis2 kes-kes yang melibatkan bermain mercun...memang menjadi trend pada setiap musim perayaan...terutamanya pada bulan puasa ni..(Biasanya orang kita nilah..yang menjadi mangsanya...) pastu keluar muka utama 'paper' masuk TV dan seterusnya menjadi topik perbualan hangat....dan saban tahun ianya berlaku lagi dan lagi....dan yang terbaru dan paling ngeri aku tengok...... berlaku kt ngan tempat aku..KT...( selanjutnya..boleh baca akhar2 harian )


Nak citer pasai apa jadi cam ni...dan nak salahkan siapa pun tak tau gak ler...sebab dulu aku atau semua pun pernah gak main mercun...dulu tak mampu nk beli yang bunyi kuat2...kita buat sendiri....cam meriam tanah,meriam buluh...mercun plug la....tak pun main macam polis2 ngan pistol kecik pakai peluru yang bulat kecik tu....Mungkin nasib baik kut....tak berlakunya cam sedara kita yang bernasib malang....

Dan bagi aku...sebenarnya tak bahaya pun...kalau kita semua bermain mengikut SOP ( Prosedur Operate Ngan Selamat) yang telah di tampal kt kotak mercun tu....Biasanya tak baca pun...atau takde...coz beli sikit2.... Mainlah sepuas-puasnyernya...Jangan lak..cam mercun roket tu... tale' kat rumah orang...dan yang mercun bola tu...jgnler main campak kt 'awek/orang yng lemah jantung....kang! menjawab ler...

Kesimpulannya....Naik main boleh.... kalau tak main lagila boleh.., Nak main boleh...tapi jangan main-main... So...





Share

2 Comments...TQ:

pakcikLie said...[Reply to comment] @ 8/23/10, 10:15 AM

kalau da lbh2 bwa blk kpg..hehe.

abah_izz said...[Reply to comment] @ 8/23/10, 10:36 AM

kat sini...senang nk dapat..tak heranla jadi macam2 kt area KT sajer..pasar ramadhan pun boleh dpt...dh order..ha2..ha..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ShoutMix chat widget