-Disebalik...Lens@ Kehidupan-

" -Pelbagai Kisah Mampu Diungkapkan.....-"

Lens@bah_izz

Durian..oh Durian..Penanganmu

Published by ab@h_Izz under on Sunday, July 11, 2010
Seminggu lepas baru balik dari kemaman ade inspection kt sana..otw balik tu tengok banyakla stall2 yg didirikan oleh org kampung untuk "port" durian dari 'belakang rumah kut...( dlm hati...rugi i kalau tk pekena....)

terbaik dari ladang.....

.......apalagi selepas melalui satu demi satu stall 'makcik kayo..time ni'...aku berhentilah singgah satu tempat tu...tanyala brp?..makcik tu jawab..."kalau makcik jual rm10 ringgit mahalke?...aik!!! tanya kite lak....aku pun jawab...."ok kut..".sebab aku tengok satu longgok tu ade 6 biji..boleh tahan besar gak...siap bagi rase lak.. hok yg lainla...MEMANG SEDAP....isi memang comei....rasanya kalau aku beli yg jual kat bndar sikit mesti tak dapat rege tu...timbang kilo kut,....takkan aku nk tawar lagi.....sian org makcik tu...aku pun org kampung gak.....so...aku apa lagi....rembat dulu sebelum ade satu kete lain berenti gak.....coz tak byk sangat....katenya...makcik tula...kalau luruh je kt belakang rumah(dusun) makcik akan letak sinila......

sangat mengiurkan ku.....wallah...

sepanjang perjalananku dr kemaman smpila ke KT lebih kurang 2 jam la...campur solat/mengeteh....pewangi kete ku....bertukar aroma....nasib baikla aku sorang je...kena aku bawak member aku yg tak kaki durian....hmm mau pengsan dibuatnya....


errk....alhamdulilah...

nak dijadikan cerita.....(dah malasla ni....) setelah selesai di"kerjakan"oleh anak-anakku...ummi dan aku...terasala kepuasanya....malamtu...start dah...PENANGANNYA....kepanasan satu badan , walaupun "air-cond' on tu.....pastu..keesokkanya...mulalah..anak2 ku...termasukla Umminya sekali.....mengalami demam terkejut....cuma aku jer....OK lagi....masih boleh perabih yang disimpan kat peti ais...( konon2 nk buat bubur kacang durian la,....ha...ha..ha...) lain kali je la.....so...MORAL OF THE STORY....."MAKANLAH BERPADA PADA....TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR..TERLAJAK MAKAN DURIAN!!!!!.....SENDIRI MAU INGAT....wassalam
Share

2 Comments...TQ:

pakcikLie said...[Reply to comment] @ 7/12/10, 8:13 AM

salam..nt balik kpg borong habes..penuhkan bonet keta.... Durian perak lagi sodap , murah plak tu.

shamam said...[Reply to comment] @ 7/12/10, 10:00 PM

jgn berblog je ye bang.....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ShoutMix chat widget